måndag 4 juli 2011

Sniglar vill jag ha!

På kvällen när vi var i Göteborg och pappa var på Where the action is passade mamma och jag på att mysa av stora mått. Vi började med att bada bubbelpool uppe på taket till hotellet. Sedan drack vi god dricka (mamma vin och jag fanta) och åt jordnötter. Sen gick vi ut på stan och tittade på människor. Vi åkte också det stora pariserhjulet så vi hade utsikt över hela Göteborg, massvis med varv fick vi åka, runt runt. Sedan promenerade vi runt i hamnen och tittade på en massa båtar och fartyg. Efter några timmar blev vi hungriga och försökte hitta en restaurang. Mamma läste på menyerna och jag sa ja eller nej. Tillslut kom vi till en franskrestaurang. Mamma läste som vanligt menyn och plötsligt hörde jag henne säga någonting intressant. - Sniglar, sa hon. -Ja, sniglar vill jag ha svarade jag snabbt och sniglar blev det. Av 6 stycken åt jag upp 4 och sedan gick jag över till mina pommes. Mums fillibabba! Mamma åt en god fisksoppa och när vi gick därifrån var vi båda mätta och belåtna.










Sniglar vill jag ha - sniglar it is!

Inga kommentarer: