måndag 25 juli 2011

Fiskekungen

Mamma har kommit på hur hon och jag kan lägga in inlägg till min blogg ifrån mobilen. Därför han ni kunnat sett vad jag har gjort ute på landet. Här kommer dock lite fler bilder och jag kommer att berätta mer om vad vi har gjort hittills i sommar. När pappa och farbror Tommy hade varit på musikfestival inne i Stockholm kom de ut till landet där jag, mamma, Annie och Oskar redan hade varit en dag. Som de gamla fiskerävar de två farbröderna är åkte fiskespöna, håven och flytvästen för min del fram och sedan bar det av ner till vår brygga. På vägen ner såg Tommy en stor stor huggorm och av hans skrik att döma trodde jag för ett tag att han kanske var en tjej:-) Pappa försökte lära mig att kasta med kastspöet, det var roligt en liten stund men sedan ägnade jag all min tid åt att fiska upp saker med håven. Ingen av oss fick någon fisk, vi såg nog inte ens en liten spigg om vi ska vara ärliga. Men det var trevligt ändå.

Här står pappa, Tommy och Annie på bryggan. Oskar fick sitta på Annies mage. Det tyckte han var toppen och jag förstår honom, skönt att inte behöva gå själv.

Jag gör mig redo med håven, akta er alla fiskar här kommer jag.





Som sagt, inte en enda fisk. Men vi hade skoj i alla fall!

Inga kommentarer: