onsdag 17 mars 2010

Sportlov

Vilket sportlov jag, mamma och pappa har haft. Trots att det är några veckor sedan nu är det lika härligt att titta på bilderna. Snö vet ju alla att vi har haft mycket av, i parken hemma räckte snön ända upp till midjan på mig när mamma satte ner mig efter att ha pulsat ordentligt för att komma dit vi skulle.

Vi fick sällskap i parken av min kompis Edvin och hans pappa Kalle. Vi gjorde snöänglar medan mamma fotograferade och pappa skottade fram vår bil.

Vi har också fått finbesök nere från Jönköping. Farbror Patrik och hans kompis Kalle kom hit en helg. De var mycket inne i stan, men de hann leka lite med mig i alla fall. Patrik var lite stött eftersom jag var mycket bättre på att säga Kalle, än att säga Patrik. Mamma tränar stenhårt med mig nu så att jag kan säga Patrik ordentligt när vi kommer ner till Jönköping nästa gång.

Jag och mamma och bakat bullar också. Som vanligt älskar jag att vara med på allt som händer här hemma. Mamma och jag är dock lite oense om jag hjälper eller stjälper. Här är dock resultatet...


och vägen dit...



En kväll begav sig hela familjen in till Kungliga Djurgården för att titta på Ljusshow. Vad fint det var! Kallt och mörkt men jag trivdes som fisken i vattnet där jag satt i min vagn och mös. Morfar och Noui var också där. Mest spännande var det att titta på de självlysande stenarna som låg i snön.

Veckan gick fort och snart är det dags för mig och mamma att åkt till fjällen innan vi styr bilen mot Jönköping för Påskfirande.

Inga kommentarer: