torsdag 25 mars 2010

Pjäxor och skidor på

Mamma har ju bestämt sig för att jag ska prova på att åka skidor. Så det första vi gjorde på morgonen var att bege oss till skiduthyrningen för att hämta pjäxor och skidor som morfar redan hade reserverat. Här står jag och morbror Johan, redo att gå ut i backen med alla saker.
Vi började dock med att åka lite pulka eftersom mamma och morfar tyckte att jag skulle se andra barn som hade pjäxor och skidor på sig innan mamma tvingade på mig:-) Framåt lunch tyckte mamma att det var dags, skidorna och pjäxorna var redo och så även jag
Pjäxorna fick jag på mig utan större invändningar, men skidorna ville jag inte riktigt bli vän med. Jag fick traska runt i pjäxorna en stund och mamma bestämde sig för att vi skulle försöka igen senare.
Vädret var toppen och det var mycket spännande att titta på. Farbror som arbetade i liften hade en skoter som jag tyckte var jättespännande. Jag och mamma fick sitta på den ett tag.
Mamma tycker att det är toppen att vara här, hon passade på att åka massa skidor igår när mormor Eva passade mig på eftermiddagen. Det blev ingen skidåkning för mig i backen denna dag, men väl hemma satte jag glatt på mig både pjäxor och skidor. Det kändes lite konstigt med skidorna på, man blev lite klumpig så att säga. Men ute i snön kunde jag stå medan mamma puttade på.

Inga kommentarer: