onsdag 24 mars 2010

Flygresan


Nu är vi äntligen framme. Igår startade mamma och jag vår resa mot Fjätervålen. Pappa körde oss till Arlanda och väl där var jag inte intresserad av något annat än alla flygplan. Pappa fick med nöd och näppe en puss och jag sa lite nonchalant hejdå. När vi checkat in åt jag och mamma middag på Macedonkan. Vilken fantastisk restaurang. Man kunne ju se en massa flygplan ifrån barbordet där vi slog oss ner. Jag sa: - Flygplan och så fort det kom ett till sa jag: -Mer flygplan


När det väl var dags för oss att åka fick vi åka i en liten buss till flygplanet. Här är flygplanet som vi flög med.

Väldigt litet om jag själv får säga det, men desto mysigare. Det kändes nästan som om jag och mamma körde, så nära piloterna satt vi.

Det lät väldigt mycket under hela flygresan, mamma hörde nog inte ett ord av det jag sa. Men jag hörde när hon läste böcker och sjöng sånger i mitt öra. Flygplanet landade en gång i Mora innan vi åter åkte upp i luften och vidare mot Sveg. Framme på Svegs flygplats kom morfar och hämtade oss. Vi packade in våra saker i bilen och så fort mamma och morfar hade fått fast min bilstol och jag kunde sätta mig ner somnade jag av utmattning. Väl framme i Fjätervålen lyfte mamma bara över mig till sängen där jag somnade om, men jag hann titta på morbror Johan och säga ett trött: - Ohan.

Inga kommentarer: