lördag 27 juni 2009

Som fisken i vattnet

Har ar jag nu i ett helt annat land med ett helt annat sprak, men trivs som fisken i vattnet trots allt. Alla tittar pa mig och kallar mig for saker som sweetie, harligt! Vi har redan hunnit med en massa och jag tankte att ni skulle fa ta del av lite foton som mamma och pappa tagit. Jag vill borja med att saga att jag alskar familjens hundar och tro det eller ej, but they love me too!

Abigail tycker ocksa att jag ar en toppenkille. Har spelar vi piano tillsammans. Mamma har lovat att hon ska forsoka lagga ut en videosnutt med var konsert.

Vi har varit till stranden ocksa och passade pa att fira Abigails birthday. Jag fick inviga mina fina badklader som jag fatt av farmor.



En dag akte vi till Fairyland som ligger nere i Oakland. Oj vad det fanns saker att titta pa. Vi akte tag och jag traffade snovit och de 7 dvargarna.



Mycket tid spenderas dock i lekparker lite har och var. Just denna lekpark heter Piedmontpark och jag vill lova att det fanns massvis med roliga grejor.


En solig eftermiddag akte vi till Clairmont Countryclub for att svalka oss i poolen. Vatten ar kul vill jag lova, trots att jag huttrar och fryser vill jag inte ga upp:-)


Som ni alla vet ar djur min stora passion. Vi akte darfor till Oakland Zoo for att titta pa bade sma och stora. Har fick jag och mamma klappa en get och sedan var jag tvungen att tvatta handerna, for det har farmor sagt.

Vi har aven hunnit med en tripp in till San Fransisco och pappa fick sin vilja igenom nar vi styrde stegen mot Fishermans Warf for att ata ostron. Pappa och Abigail delade pa ostronen medan mamma och jag kalasade pa en krabbsmorgas. Mumsfillibabba. Husen i San Fransisco ar hoga, hoga och jag ar liten, liten.



Val inne i San Fransisco var vi valdigt kulturella och gick pa museeum. SF Moma. Det var skoj, mamma och pappa gillade en utstallning med Georgia O'Keffe och Ansel Adams bast. Jag gillade skulpturerna uppe pa taket.

Inga kommentarer: