onsdag 3 juni 2009

Min nyaste kompis Karl

Idag har jag och mamma varit och hälsat på min nyaste kompis Karl och hans mamma Malin och pappa August. Karl är bara en vecka gammal och en riktig liten sötnos. Mamma kan knappt komma ihåg att jag varit så liten någonsin och inte jag heller för den delen. Karl var jättespännande, men han gjorde inte så mycket. Han sov mest hela tiden och skrek pyttelite när vi andra fikade och mamma tappade kniven i bordet så det lät jättehögt. Mamma säger att det kommer ta ett tag innan Karl kommer vilja leka med mig. Det tycker jag är helt ok och väntar med spänning tills den dagen kommer. Vi hade med oss lite presenter och av mig fick Karl 2 stycken pyjamasar, det tyckte hans mamma och pappa var toppen eftersom han inte hade några ännu. Efter en stund sov Karl djupare än då vi kom och jag passade på att utforska resten av lägenheten. Tant Malin och farbror Augusts säng var en riktig höjdare, likaså pallen i köket som jag kunde klättra upp, men inte ner på. Mamma var smått svettig när vi skulle gå därifrån. Malin och August väntade med spänning på att Prussiluskan (tanten från BVC) skulle komma på hembesök och jag och mamma är helt säkra på att de klarade "besiktningen" med bravur.

Tillslut vågade jag mig fram lite längre och kunde till och med gunga lite på Karl som sov så skönt i sin stol. Vilken bra utflykt. Vi gör gärna om den igen.

Inga kommentarer: