måndag 8 juni 2009

Peters park

Det har hänt mycket i helgen. Farmor har varit på besök, mamma och pappa fick gå på konsert, vi har firat Sveriges nationaldag, röstat i EU-valet och haft en massa finbesök. När söndagens eftermiddag kom och alla hade gett sig av cyklade jag och mamma till Peters park för att leka lite. Titta vad stor jag har blivit och vad jag kan göra mycket saker, alldeles själv. Tänk vad tiden går fort och vad vi små utvecklas. Mamma tänker på det hela tiden och är mäkta imponerad. Nu gör jag som jag blir tillsagd - i alla fall ibland - men mamma och pappa märker tydligt att jag förstå väldigt, väldigt mycket nu. Sedan är jag ju världens mest envise, så jag gör inte alltid som de vill, men jag hör och förstår vad de säger.
putta på däcken är tungt

man kan krypa in också

vattna med vattenkannan är kul

nu vill jag inte vara kvar i sandlådan längre

klättra upp är enkelt:-)

äntligen uppe

leka i köket är kul

vad för det lova att vara?

cykla är en favorit, speciellt när det går fort

Inga kommentarer: