måndag 11 maj 2009

Skansen

I helgen har farmor, farfar, farbror Patrik och faster Linnéa varit på besök. Lördagen var vigt åt Skansenbesök. Pappa och farfar var dock inte medbjudna, de fick ge sig i kast med vår bil som inte mår så bra för tillfället. Resten av oss styrde dock stegen mot Djurgården för att titta och helst känna på alla djur som bor på Skansen. Aldrig trodde jag att det skulle bli så roligt som det blev. Jag var fullkomligt salig. Mamma har ju märkt att jag är en sann djurvänn, hundar och katter har hittills varit mina favoriter och morfars hund Noui är favoriternas favorit. Jag blir helt exalterad och guppar upp och ner då jag böjer och rätar ut knäna. Jag har till och med lärt mig att kalla på katterna har i skogsdungen, mamma säger kissskisskiss jag säger kssssss. De kommer i alla fall:-) Djuren på Skansen var många fler och väldigt söta. Det fanns killingar och föl, hästar, älgar, hönor, getter, kaniner, ankor, björnar och inte minst en ekorre. Ekorren blev snabbt mitt bästa djur, den var dock inte riktigt lika förtjust i mig som jag var i den. Ekorren sprang åt ena håller och jag sprang efter, den sprang åt andra hållet och jag sprang efter, den sprang in i en liten bod och jag sprang efter... så fortsatte det ett bra tag tills vi gick vidare för att titta på björnarna som egentligen var platsens höjdpunkt. Mamma och farbror Patrik fotade massvis och här följer några bilder av vår utflykt till Skansen.

farmor och jag tittar på ankorna

jag vill gärna gå in till getterna

hur ska jag göra för att komma närmare?

klappa killingen ville jag gärna göra

jaga hönorna och tuppen var också skoj

favoriten ekorren

Jag och farbror Patrik fick gå in på akvariet och titta på en massa roliga djur. Här är vi inne hos lemurerna. En kom så nära mig att jag fick svansen i ansiktet:-) På Skansen fanns också ett annat paradis, nappbrunnen. Åh, vad jag önskar att jag kunde dykt ner där och tagit med mig alla nappar hem. Vad jag inte riktigt förstår är att jag någon gång i framtiden också kommer att säga adjö till mina nappar där.

på vägen hem fick jag låna mammas solglasögon

Inga kommentarer: