fredag 29 maj 2009

FF

Förra helgen var det FF - föräldrafritt hemma hos farmor. Mamma och pappa hade åkt iväg för att spendera dagen och natten för sig själva och jag fick vara hos farmor. Eftersom pappa fyllde 30 år för en tid sedan hade mina föräldrar fått en weekend med mat och dryck samt övernattning på hotell Gyllene Uttern vid Vättens strand. Kul för dem. Jag är säker på att jag och farmor hade roligast ändå:-)

På väg till hotellet åkte mamma och pappa förbi den här fina äppelodlingen, träden stod i fullan blom och det var väldigt vackert. När de kom fram till hotellet möttes de av trevlig personal och väl inne på rummet stod en flaska bubbel och en härlig fruktbricka och väntade.

Efter några timmar med härlig tid för bara dem själva var det dags för middag nere i matsalen. Vilken fantastisk mat. Menyn följer;

Amuse bouche

Svensk löjrom, syltad rödlök, citronkräm & råkaka

Sorbet

Hjortracks, svartpepparsky & marinerad vit sparris

Lingonmousse

På lördagen passade mamma och pappa på att sova länge... ända till klockan åtta. Mamma har berättat att hon saknade mig jättemycket men hon höll sig ifrån att ringa för att se hur jag och farmor hade det. Beröm till henne. När mamma och pappa hade vilat ut sig ordentligt kom de återigen hem till mig och farmor. Vad jag hade saknat dem fast jag och farmor hade haft det toppen. Jag gör gärna om det igen, får se om mina föräldrar går med på det:-)

Inga kommentarer: