onsdag 22 juni 2011

Lerfigurer på torget i Kärrtorp

En dag i juni var mamma med mig en hel dag på dagis och det var inte vilken dag som helst. Nä, det var dags för en stor utställning av våra lerfigurer som vi har arbetat med under hela vårterminen. Alla förskolor i Skarpnäck, Kärrtorp och några ifrån Björkhagen skulle delta. Det blev en massa lerfigurer vill jag lova. Under hela våren har vi gjort utflykter till torget i Kärrtorp, vi har tittat på fontänen, statyerna som finns där och tunnelbanan som åker på en bro över torget. På dagis har vi sedan talat om vad vi sett, diskuterat olika saker, jobbat med att både rita, måla och forma i lera. En dag hade fröknarna till och med med sig en riktig fisk eftersom vi pratat om att det bodde fiskar i fontänen. Häftigt tycker både mamma och jag! Här kommer några bilder ifrån den stora dagen.


Jag, Helen, Felix och Beppe tittar på våra lerkonstruktioner

Felix fina hund


Fontänen med statyer i.


Jag, Felix och Beppe tittar på fina fotavtryck



Innan vi gick tillbaka till dagis fick vi sitta ner på trappen och äta frukt. Det var gott och mysigt att sitta ner en stund och titta ut över torget där det var fullt med lerskulpturer och barn som stolt tittade på det som de själva hade gjort.

Inga kommentarer: