onsdag 22 juni 2011

Gårdsfest på dagis

Här om veckan var det dags för gårdsfest på dagis. Massa god mat och alla mina kompisar var där. Några hamnade också på bild. Oj, vad skoj vi hade. Här är söta Edith.

och coola Felix


Mamma och pappa kom dit och det gjorde moster Elin också. Alla barn fick uppträda och sjunga för stor publik som applåderade och hejade på oss då vi sjöng för fulla halsar.


Jag fick sitta i knät på min älskade Päivi...

Efter det kom det en tant och en farbror som spelade teater och trollade för alla som var där. Jag tyckte att de var jätteduktiga. Jag gillade loppan Max bäst, han kunde hoppa jättelångt och landade en gång i håret på en mamma i publiken. Där fick han sällskap av hennes loppor som redan bodde där så trolltanten:-)


Moster Elin, jag och Edith tittade med stora ögon på vad som hände framme på scenen.

Sen kom Ediths pappa Leffe och då hittade Edith en bättre plats...

men jag och mamma hade det bra vi också. Vi satt och myste för fullt!

Här kommer en liten sång som vi sjöng.

Inga kommentarer: