söndag 1 maj 2011

Påsk i 10-hult

När vi var nere i Jönköping hos farmor och farfar passade vi på att fira påsk hos mina kompisar i Tenhult. Vi är ett härligt gäng med grabbar som brukar busa tillsammans så fort vi får tillfälle. Ibland brukar Milla vara med som ensam tjej, men hon var inte med denna gång. Istället var det jag, Edvin, Max, Oskar, Zeb och Måns som drabbade samman. Solen sken, det var varmt och härligt och vi startade eftermiddagen med att cykla ute på gatan. Jag fick låna Max cykel, det var kul. Jag har ju aldrig cyklat på en så stor cykel förut, men med lite hjälp av pappa gick det alldeles galant.


Som publik hade vi mamma Anna, mamma Annie och så min mamma såklart. Max som så snällt lånade ut sin cykel passade på att gosa lite med sin mamma i solskenet.


Oskar är inte riktigt lika stor som oss andra och han tyckte att det var säkrast att vara i sin mammas famn nästan hela tiden. Jag förstår honom och minns att jag också tyckte att det var jättemysigt när mamma och pappa bar runt på mig hela tiden.



Farbror Tommy och pappa passade såklart på att dricka både välkomstdrink och öl. Pappa försöker förgäves att få ut hallonet som fastnat nere i botten av glaset. I bakgrunden hoppar vi barn på studsmattan.


Jag hoppade...


... å Edvin hoppade, så mycket att...


... Max hår blev alldeles statiskt. Han ser rolig ut om du frågar mig:-)




Efter alla dessa bravader samlades vi alla kring det vi gillar allra bäst. Den stora traktorn. Tur att jag fyller år snart så jag också kan önska mig en stor, fin traktor som är min egen. Edvin som är både störst och äldst av oss alla klarade av att skjutsa både mig och Max. Oj, vad skoj vi hade. Dagen var fantastisk, jag längtar redan tillbaka och mamma spanar efter en egen studsmatta till mig som jag kan ha på landet.

Inga kommentarer: