torsdag 19 maj 2011

3-års kalas!

I helgen har jag firat min födelsedag med dunder och brak. På plats var både släktingar, vänner och mina vänners föräldrar. Tur att vi kunde låna lokalen där vi bor, annars hade vi inte fått plats. Mamma lagade mat i dagarna två och bakade en fantastisk tårta, den såg ut som ett tåg. Precis som jag önskat mig. Paket fick jag i högar och nu behöver mamma och pappa se sig om efter en större lägenhet för att vi ska få plats. Stort tack till alla som kom och gjorde mitt 3-års kalas till en rolig och oförglömlig dag. Här kommer några bilder.

Edith sitter hos sin pappa Leffe och pratar med min farfar.

Jag och söta Maj sitter bredvid varandra och äter korv.

Lilla Karl satt mest hos sin mamma Malin. Men han har vuxit mycket sedan vi senast sågs.

Maj gillade de stora ballongerna med Thomaståget på. Hennes pappa heter också Thomas.

Edvin gillade min traktor.

Bål och korv med bröd serverades till lunch. De vuxna fick pastasallad. Felix och Beppe åt flest korvar och ville inte gå hem när kalaset var slut. Oskars mamma Elin ser till att alla har det bra.

Tant Eva-Lena fixar till Olivias hårspänne.

Jag håller hårt i verktygssetet som jag fick av Felix.

Äntligen dags för tårta. Mamma hade bakat hela kvällen innan kalaset och här är resultatet. Jag tycker att tårtan blev både fin och god!

Nu får mamma och pappa och alla andra som hjälpte till på kalaset vila upp sig i ett helt år till. Nästa gång fyller jag 4 år och jag har redan önskat mig en dinosaurietårta. Lycka till mamma!

1 kommentar:

Ylva sa...

Tänk vad våra små har blivit stora! Vore kul att ses någon dag, men jag avvaktar med att planera något tills bebisen är ute. Ta hand om er! Kramar från Ylva, Hilda och Tobbe