söndag 20 juni 2010

Knytkalas på dagis

Förra veckan var det stort kalas på dagis. Det bjöds på välkomstbål och alla barnen stod uppställda på trappan för att uppträda med fina sommarsånger.


Mamma hade såklart glömt kameran, men Ediths mamma Karin kom som räddaren i nöden med sin kamera i högsta hugg. Vi bugar och bockar. När barnen och jag sjungit klart var det en liten cirkusgrupp som trollade och utförde konster. I slutet av föreställningen kom det ut en björn, han kunde göra en massa trick.


Några barn i publiken fick gå fram och klappa björnen, men jag tyckte att han var lite läskig så jag satt tryggt kvar i mammas knä.


När alla uppträdanden var färdiga stod ett långt bord framdukat, fullt med mat och olika godsaker. Jippi, detta är ju toppen tycker jag. Tillslut serverades kaffe, glass och jordgubbar. Jag struntade i kaffet, men jordgubbarna tyckte jag bättre om.

Inga kommentarer: