tisdag 1 juni 2010

Farmor firas i London

Farmor fyller ju jämt detta år och det skulle firas. Jag, mamma, pappa, farfar, farbror Patrik, faster Linnea, farbror Jonas och faster Erica bjöd henne på en resa till London. Tyvärr kunde inte alla följa med på själva resan, men vi som var med hade det toppen. Farmor hade ingen aning, hon trodde att hon skulle följa med oss till landet och när farfar stannade bilen i Nyköping för att vänta in oss som kom ifrån Stockholm höll hon på att krevera. Där mötte vi upp och döm om farmors förvåning när vi sa att vi skulle flyga till London. Här kommer några foton ifrån resan. Alla hade det skoj, jag också trots öroninflammation

Här är jag och farmor på flygplatsen. Glada och förväntansfulla över vad som komma skall.

Här är jag och farmor på väg hem, trötta och nöjda över våra dagar utomlands.

Vi bodde precis vid Hyde Park och det tyckte jag var toppen. Det fanns också många bussar och bilar att titta på. Ambulanserna lät högt högt och tillslut lärde jag mig att hålla för öronen så fort jag såg en närma sig.



I Hyde Park fanns en fantastisk lekpark. Där spenderade jag många timmar. Nere vid dammen fanns det massvis med svanar och andra fåglar. Toppen!

Vilket härligt väder vi hade:-) Pappa och jag bara njöt!

En dag besökte vi Notting Hill. Vad mycket folk och vad mycket att titta på. Skoj tyckte jag, mindre skoj tyckte pappa som inte gillar folk.


Vi var såklart tvungna att titta på alla turistattraktioner, som den turist man är.




Här är vi samlade utanför Buckingham Palace.

En eftermiddag tog mamma och farmor mig till en jättestor leksaksaffär. Himmelriket skulle man kunna säga. Jag var helt tagen i flera timmar och när jag tillslut tittat färdigt på allting spännande flörtade jag lite med mamma så hon köpte en fin-fin grävmaskin till mig.

Här sitter jag utanför pappa och farfars favorit tillhåll. En jättegammal pub som heter The Lamb and the flag. Där drack de öl, medan mamma, farmor och jag tittade i affärer och på andra spännande saker.

Inga kommentarer: