tisdag 29 december 2009

Nu är julen över

Eftersom de flesta av er känner till vår familjesituation är ni ju medvetna om att jag firar jul i många dagar på många ställen. Detta år började vi vårt firande i Mälarhöjden tillsammans med morfar och mormor Eva samt morbröder och mostrar. Vi åt god julmat och öppnade såklart en massa julklappar. Klockan två var det hög tid för mig att sova och mamma, pappa och morbror Johan stoppade in mig och sig själva i bilen för att åka vidare till Söderköping och mormor. Detta var första gången någonsin som vi (läs mamma och pappa, detta är ju trots allt endast min andra jul) firade jul där nere eftersom gammelmoster och gammelmorbror samt mammas kusiner brukar komma upp till Stockholm, men nu är det nya traditioner och det har vi ingenting emot. Mer god mat och mer fina julklappar. Jag åt massvis med köttbullar och tyckte att allt var toppen, så bra att jag passade på att sova till kvart i nio på juldagen. Detta tackade både mamma och pappa för, mest pappa som hade varit på midnattsmässa och var glad över den oväntade sovmorgonen. Vid lunchtid åkte vi hem till mina kusiner Victor och Agnes samt moster Nina och morbror Tobbe i Finspång. Här serverades en fantastisk paj och vi umgicks lite innan mamma, pappa och jag åkte vidare ner mot Jönköping. Snorhalt och dåligt väglag gjorde att resan tog lång, lång tid, men jag var tapper och gnälde inte så mycket till mamma och pappas lycka. Framme hos farmor hade vi en trevlig kväll och ladde upp inför annandagen då vi skulle till farbror Jonas och faster Erica på kalkonmiddag. Mer mat och fler julklappar. Stort tack till alla för alla fina julklappar som jag, mamma och pappa har fått. Vi bockar och bugar! Här nedan ser ni en av mina julklappar, både farfar och morfar tycker nog att detta är den bästa julklappen någonsin:-)

Inga kommentarer: