onsdag 30 december 2009

Lord Icon

Idag har jag, mamma och farmor besökt faster Linnea i stallet. Jag har ju som ni vet tidigare haft en karriär som ryttare på Ornö och nu var det dags igen. Faster Linneas skötehäst var dock ingen liten ponny utan en stor bjässe som mätte ca. 165 centimeter i mankhöjd men han är världens snällaste. Jag fick hjälpa faster Linnea att mocka, rykta och sätta på broddar på hästens skor. När vi tillslut hade fått på både sadel och träns gick faster Linnea för att hämta sin ridhjälm. Mamma som höll mig i famnen frågade varför jag började gnälla och jag tittade undrande på henne. Fattade hon inte vad jag ville?! Nähä, jag fick väl berätta då. Jag vände mig mot Icon, pekade på sadeln och sa högt och tydligt: - Där! Nu äntligen förstod mamma att jag ville rida på hästapållen. När Linnea hade suttit upp lyfte mamma upp mig och jag fick rida några varv tillsammans med faster ute på stallplanen. Tillslut skulle faster Linnea rida vidare ut på vägen, jag fick hoppa ner och vi skiljdes åt. Samtidigt som jag vinkade grät jag otröstligt över att inte få rida mera.

Inga kommentarer: