lördag 7 mars 2009

Ny lägenhet, nya äventyr!

Jag och moster Elin är på promenad och som vanligt har hon kameran med sig.

Nu äntligen har vi kommit in i vår nya lägenhet och vi börjar så sakteliga få ordning på saker och ting. Mamma och pappa kämpar och fixar som galningar, morfar Björn och morbror Johan har också dragit stora strån till stacken. Tusen tack till alla som hjälpt till. Jag trivs alldeles utmärkt. Jag har ett eget litet rum som jag både kan leka och sova i och det senare har jag faktiskt gjort till både mamma och pappas förvåning. Klart att jag sover bättre när jag slipper höra mamma och pappa vrida och vända på sig i sin säng. Mamma sover också bättre och är oerhört tacksam för det... Natten till mammas födelsedag sov jag faktiskt i mitt rum från klockan 7 på kvällen till klockan 6morgonen efter då jag vaknade och ville komma in till mamma och pappa. Annars brukar jag vakna vid 4-tiden, få lite välling och sova vidare, men just för att fira mamma tyckte jag att hon skulle få en hel natts sömn. Snällt va! Jag vet dock att hon vaknade vid 4.30 och smög in för att kolla att allt var ok med mig, gulligt värre. Lägenheten är fin och vi trivs jättebra, byggubbarna som har byggt lägenheten har dock varit ganska så slarviga så pappa hittar ständigt nya små fel och irriterar sig oerhört. Vi får se vart hela historien slutar just nu är han på Metallicakonsert och trivs som fisken i vattnet.

Jag har ju vuxit en massa och lärt mig väldigt mycket nya saker. Jag har blivit jätteduktig på att stå själv. Jag kan hålla balansen jättelänge och några gånger har jag faktiskt tagit två, tre steg för att komma fram till mamma. Mest går jag dock med min gå-vagn. Den är bra den, det tycker i alla fall mamma som nu inte behöver gå och hålla mig i händerna så mycket som förut. Jag älskar att öppna alla skåp och lådor som jag kommer åt och alla saker som inte är leksaker är extra spännande, varför är det så undrar mamma. Jag och mamma har varit väldigt mycket på öppna förskolan och mina bästa kompisar där heter Emrik och Emelie. Vi har skoj tillsammans och det har våra mammor också. Nästa vecka ska jag och mamma både till doktorn och till tandläkaren. Vi ska försöka träffa Hilda och Ylva, det var alldeles för länge sedan och mamma har även planerat en playdate med Kalle och hans mamma Lisa. Det ska bli toppenkul.
Tänkte att ni skulle få se hur stor jag blivit.

I nya lägenheten har vi inget badkar, duscha med pappa går lika bra.

Mitt nya fina rum

Min lära-gå-vagn och jag

Min "nya" bilbarnstol som jag fick i julklapp har ju inte fått vara med på bloggen ännu, nu tyckte jag att det var dags

Pappa gillar att busa med mig, jag gillar att busa med pappa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sötnosen!
Du växer ju så det knakar.
Längtar efter er, men ni kommer ju snart och hälsar på i min nya lägenhet.
Kram på er från farmor

lillprupp sa...

Oj vad fint du verkar ha fått i ditt nya rum. Vi hoppas få komma och kolla snart, längtar tills vi ska leka.