tisdag 25 oktober 2011

23/10

- Theo, jag vill berätta en sak för dig, sa jag till Theo som satt sig med mig i soffan.
- Du vet ju att morfar har varit sjuk och sovit väldigt mycket.
- Ja, svarade Theo.
Jag fortsatte:
- Nu har morfar somnat och han kommer inte att vakna igen.
- Är han död? Har han dött? säger Theo och tittar på mig.
- Ja, han har dött, han är i himlen nu, svarade jag.
- Varför då? Theo tittar på mig.
- Morfars kropp orkade inte vara kvar här på jorden med oss. Nu när han sover behöver han inte ha ont svarar jag Theo.
- I himlen? med kavlen Daniel? säger Theo.
- Ja i himlen, med kalven Daniel, säger jag.
- Kan vi hälsa på?

Vad svarar jag på den?

1 kommentar:

Ylva sa...

Barn är så mycket klokare än man kan tänka sig! Synd att man inte kan hälsa på. Vi får tänka på de som tagit sig till andra sidan. Tusen kramar från oss till er! /Ylva med familj