måndag 19 juli 2010

Mamma går på taket

Samling på Riddarholmen. Morfar, morbror Johan och mamma skulle upp och promenera på Riddarhuset och mormor var med som barnvakt till mig. Jag tyckte det var sådär, hade gärna följt med upp på taket men det fick jag tydligen inte:-)



Vi satt en stund vid Birger Jarls staty och bara njöt av solskenet. Sedan var det dags för promenerarna att bege sig upp på taket.







En dryg timme senare kom de ner till mig och mormor igen. Bra tyckte jag eftersom det var väldigt högt upp till takåsarna. Vi avslutade kvällen med middag i Gamla stan och pricken över i:et var Ben and Jerry glassen som smälte i munnen innan vi tog tunnelbanan hem igen.

1 kommentar:

Marie-louise sa...

Jag tycker ni var modiga, jag skulle aldrig ha vågat med min höjdskräck, men det ser härligt ut.