fredag 4 september 2009

Jag gillar dagis!

Tänk vad tiden går fort. Det var inte länge sedan jag och pappa stod där vid förskolan, spända och nervösa för vad som komma skulle. 3 hela dagar skulle vi tillbringa med 8 andra barn och deras föräldrar. Pappa och jag skulle vara på förskolan mellan 9 och 15 varje dag. Äta, sova och göra en massa annat skoj. Fråga pappa vad han tycker om fingermålning och playdoo-lera. Det var ju allt det här som vi skulle hinna med... och ni vet, sova är ju inte så kul när det finns en massa annat nytt och spännande. Ingen av de 8 barnen sov under den första dagen. Trötta och griniga gick de flesta hem innan klockan 15, men inte jag inte:-) Jag sov inte en minut och avslutade dagen med att springa ned för rutschkanan. Trots detta fick jag komma dagen efter, dagisfröknarna måste verkligen gilla mig. De 2 kommande dagarna flöt på och sedan dess går jag på dagis. Mamma eller pappa lämnar mig på morgonen, ibland fäller jag en liten tår, men den senaste veckan har jag inte ens gjort det. Duktiga jag! Glad blir jag dock när mamma eller pappa kommer och hämtar mig och tur är väl det, annars skulle de nog bli ledsna. Mamma och pappa hoppas att jag även i fortsättningen ska tycka att dagis är skoj och det tror jag bestämt, trots bulor, skrubbsår och bitmärken på ryggen.



Se vad stor jag blivit

Inga kommentarer: