lördag 7 februari 2009

Familjeutflykt

Idag packade hela familjen in sig i bilen som styrdes mot Djurgården. Mamma hade kommit på att vi skulle gå på vattenmuseét Aquaria. Moster Elin arbetar i cafeterian där, så vi slog två flugor i en smäll, se på fiskar och hälsa på Elin. När vi kom fram var det fullt av folk, stora och små samt en himlans massa barnvagnar som trängdes i entrén. Tillslut hade vi hittat en plats till vagnen, fått av oss alla kläder och betalat. Dags att gå in. Inne i museét var det mörkt och varmt, vi kom nämligen in i regnskogen direkt. Jag och pappa svettades ikapp, medan mamma fotograferade som en galning.







Jag såg en massa olika fiskar och andra djur, men det som var mest spännande var alla andra barn som också var på museét. Jag tittade med stora ögon, tänk när jag blir lite större, I can't wait! När vi tittat färdigt var det matdags. Mamma och pappa fick äta mat, jag fick kalasa på en pepparkaka. Moster Elin hade fullt upp på cafeét men hon hann stanna till och prata med oss en liten stund.


Efter maten var det dags att fortsätta vår utflykt mot Lovisagatan. När vi efter mycket om och men hade fått ut vagnen och på oss alla kläder igen blev det en rask promenad från Djurgården och över bron. Sophie, Margareta och Ulric väntade med spänning på oss. Sophie tyckte att jag hade lärt mig en massa nya saker sedan vi sist sågs (trots att det bara var några veckor sedan). Jag uppförde mig exemplariskt och satt till och med i Ulrics knä en liten stund. Efter några timmar höll mina ögonlock på att trilla ner och det var dags att åka hem. Sophie fick åka med en bit på vägen och redan innan vi släpte av henne sov jag sedan länge.

Inga kommentarer: